Iza nas je još jedana Grafima koja je ove godine obeležila 41. izdanje, pod imperativnim sloganom "Više boje", gde su brojni izlagači promovisali najnovije trendove iz oblast grafičke, papirne i kreativne industrije, a svojim sadržajem i programom bila podjednako privlačana za izlagače, poslovne posetioce kao za i širu publiku.
Postoje u našim životima određeni praznici i porodične proslave kojima se radujemo, jer samo tada imamo prilike da vidimo mnoge drage rođake ili poznanike, da sednemo i lepo se ispričamo. Živimo brzo, dani se smenjuju jedan za drugim, obaveze takođe.
Iz sličnih razloga se radujemo i Sajmu jer znamo da ćemo tamo sresti mnogo poznatih lica: kolega i saradnika, kolege s fakulteta, svoje profesore, prijatelje, poznanike...
Ono zbog čega idemo na Sajam, pored konkretnih interesovanja, jeste i inspiracija. Iako upotreba novih tehnologija grafičkoj industriji umnogome zavisi od mogućnosti i tehničke opremljenosti štamparija, ono šta može je priliv novih ideja i kreativnosti koje će pronaći baš na Sajmu grafike, na štandovima mnogih izlagača.
Ove godine na štandu Shadows-a su bili suizlagači naši saradnici iz FUJIFILM-a, sa kojima smo prezentovali osvetljavanje i razvijanje FUJIFILM Superia LH-PLE i LH-PLA ofset ploča namenjenih za FUJIFILM-ov ZAC sistem razvijanja termalnih CTP ploča sa smanjenom potrošnjom hemije. Najveće interesovanje je bilo za predstavljanje nove generacije FUJIFILM-ove ’’processless’’ Superia ZE termalne ploče izvanrednih performansi, konstantno visokog kvaliteta za veće tiraže, kao i komplatibilnost rada sa UV bojama, koja se pozicionira na sam vrh svoje klase ’’process free’’ ploča.
Sve ovo i mnogo više mogli smo čuti na predavanju 26.09. u maloj konferencijkoj sali beogradskog sajma, gde su ispred FUJIFILM-a govorili Takehiro Yokokura - Marketing Manager, Ahmet Kocaman - Senior Group Manager, o FUJIFILM grupaciji, novim proizvodima, tendecijama razvoja i budućnosti grafičke industije.